torstai 5. helmikuuta 2015

#100 Kouluvääntöä :)

Olen viimepäivinä mennyt Hensulla käyntityöskentelyä, kun ponilla on ollut vähän jalkaongelmia. On alkanut muutaman kerran alkanut ontua ja vapaapäivien jälkeen kokeiltiin käppäillä ja vähän ravata. Nyt on Hensu ollut tosi hyvä, eikä ole tullut mitään ontumisia :) On tullut monesti laukan jälkeen, joten se askellaji on jätetty kokonaan pois. Hensu vain kun on sellainen vauhtimamma, ettei ole ihan itsestäänselvyys jättää laukkaamista tuosta noin vaan pois :D Selväsit ponin ilmeestä näkee, että haluaisi laukata, kun kaverikin saa :P




Käytiin kuvailemassa sunnuntaina vähän ponien kanssa :)
Olen mennyt kaikkina kertoina ilman satulaa, kun en ole vaivautunut käyntijuttujen ajaksi laittaa satulaa ja on muutenkin kivempi ratsastaa välillä ilman satulaa ja tuntea ponin liikkeet paremmin. Hensu on ollut yllättävän hieno ja olen kerrankin saanut olla ylpeä siitä, että olen onnistunut läpiratsastamaan ponin :) Hensu on kulkenut käynnissä paremmin kuin varmaan koskaan ennen. Ravissakin ollaan jonkunverran tehty, mutta ei juurikaan mitään ihmeellisyyksiä.




Olen keksinyt kaikki mahdolliset käyntitehtävät, kun Hensun kanssa välillä 45minuuttiakin vain tehdään käyntijuttuja. Itsestäni se on mukavaa, mutta tietysti kaipaa vaihtelua, kun itse tykkään juuri esteistä ja vauhdista. Mutta vaikka sellaiset ovat poissuljettuja meidän osaltamme, se ei haittaa minua pätkääkään. Sen verran pääsen laukkaamaan tai hyppäämään muilla hevosilla kun tarvitseekin. Hensun kanssa kun saan olla, se riittää täysin.


Oikeastaan olen ollut tosi tyytyväinen, että on tällainen tilanne (vaikkei se tietenkään ole hyvä asia, että poni alkaa ontua laukkaamisesta) koska pakosti keskittyy ratsastamaan sitä käyntiä. Helposti Hensun kanssa on käynyt ennen niin, että jos se ei käyntitehtävissä mene oikeen hyvin, olen ratsastanut ravia, koska Hensulla se on helpoin askellaji ratsastaa muotoon tai ainakin vähän nätimmäksi.

Olen menossa taas launtaina viimeistään ratsastamaan Hensulla :)


Paras poni :* ♥
Tämä oli sadas postaukseni!! :D Kiitos hurjasti kaikille motivoiville kommentoijille, blogiani seuraaville ja kaikille jotka ovat jotenki osallisina tähän blogiin :3 ♥
(katsothan edellisen postauksen, jossa on kysymyspostauksen vastaukset)

6 kommenttia:

  1. Namu on aina vapaana jos haluaa mennä kovempaa, heh! :D Hensu kiittää liikutuksesta ja on ollut paremmalla tuulella kun on päässyt touhuilemaan :)

    VastaaPoista
  2. Haluisiksä uuden bannerin? :) Mä voin tehä jos haluut. Jos sä haluut ni voit vaik laittaa sähköpostii mulle: nannaf01@gmail.com

    -Amanda

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, mutta en tällähetkellä tarvitse. Ystäväni on tekemässä minulle banneria :)

      Poista
  3. Tosi kiva postaus ja ihania kuvia!!! <3

    VastaaPoista

Jätä ihmeessä kommentti :) Kiitos jos kommentoit! Arvostan sitä!