tiistai 18. marraskuuta 2014

#96 Blogihaaste - Harrastusanalyysi

Minut haastettiin siis tekemään tämä blogitallin uusi haaste! Minut haastoi siis Repe, jonka postauksen aiheesta pääset katsomaan tästä.

 http://toimitus.blogitalli.fi/2014/11/viikon-blogihaaste-harrastusanalyysi.html 
Mitä minä harrastan?
Blogin perusteella helppo päätellä. Harrastan ratsastusta. En omista omaa hevosta, mutta hoito/vuokraponin, sekä liikutan säännöllisesti vaihtelevasti yhtä tai kahta ponia. Tämä hoito/vuokra poni on blogissa tutuksi tullut Saima poni Salosta. Saiman kanssa ollaan jo aika pitkään yhdessä touhuiltu ja poni onkin mulle todella tärkeä. Saiman kanssa oleminen jo riittää, ei sillä itse ratsastuksella ole niin paljoa merkitystä. Liikutusponit  taas ovat naapurissa asuvan parhaan ystäväni hevosia. Harrastan itseasiassa enemmän hevosia, kuin ratsastusta.



Myös pellolla meneminen, sekä revittely saavat ajatukset muualle♥






Taaviponi♥^^




HENSU paras poni ikinä♥^^
Miksi harrastan?

Ratsastus tuli elämääni parhaan ystäväni alettua ratsastaa. Olemme tunteneet pienestä asti ja aloin itsekin hänen innoittamanaan 2010 käydä ratsastustunneilla kerran viikossa. Tykästyin hevosiin ja haluin aina roikkua tunnin jälkeen ja ennen mahdollisimman kauan tallilla.

Pian Empulle tuli ylläpitoon jo suomenhevonen Einari ja vähän ajan päästä jo Hensu, josta yhteinen tarinamme alkoi. Hensun kanssa olen opetellut kaiken alusta pitäen. Hevosten kanssa saa kokea vauhtia ja vaarallisia tilanteita, toisinaan taas rauhoittumista ja onnellisuutta.

Kuinka harrastan?

Harrastan tosiaan ihan kaikkea vikellyksestä koulutreeneihin, miten nyt olosuhteet sallivat. Koulua menen vaihtelevasti muutaman kerran kuussa, välillä enemmän, välillä vähemmän. Esteitä riippuen kellä ratsastan.

Hensu ja Taavi, ovat minulle eniten ratsastuksesta ja näistä ihanista olennoista opettaneet. Myös uusin tuttavuus Namu, on opettanut minulle vähän hevosen tulkintaa eri tilanteissa, koska kyseinen tamma on paljon kokemattomampi, kuin aikaisemmat nelijalkaiset ystäväni.


Hensun kanssa haluan tehdä ja olla enemmän kaksistaan, kuin valmentautua vanhalla ponilla enää kummemmin. Ratsastelen ja liikutan sitä paljon ja sitä minä todella rakastan♥

Paljon harrastukseeni kuuluu hoitamista, tallihommia ynnä muita mitä tahansa hevosiin liittyviä askareita ja puuhia. Ratsastus on kuitenkin tärkeä osa harrastustani ja sitä olenkin jo neljä vuotta harrastanut. Tunneilla olen käynyt, mutta säännöllisiä valmennuksia minulla ei ole. Kaverit ja jotkut satunnaiset opettajat voivat välillä minulle tunteja pitää, mutta eniten olen oppinut itse vain ratsastamalla ja ratsastamalla erilaisia hevosia. Kisannut olen vain kerran, joskus kauan sitten. Nyt kuitenkin säännöllisempi kisaaminen on tavoitteissa :)

Haastan: Jennan 

2 kommenttia:

Jätä ihmeessä kommentti :) Kiitos jos kommentoit! Arvostan sitä!